av Birgitta/Bi

Så är dagen äntligen här. Dagen som som fått så stor uppmärksamhet den senaste månaden. Äntligen Julafton! Vi önskar er alla en riktigt God Jul!

Luften är tung av förväntan, barnaögon tindrar och längtan efter Tomten är stor. Samtidigt är det många som stapplar fram efter sömnlösa nätter med förberedelser.
Om nu inte allt blir så där perfekt som förväntat, om nu favoritsillen inte kom fram på bordet eller den där julklappen du hoppats på inte kom med Tomten, försök ändå känna att just denna helg kommer med julefrid och glädje.

Jag (Bi) hoppas och önskar av hela mitt hjärta att ni alla nu kan få koppla av, i alla fall lite, och att ni tillsammans hjälps åt med att göra julhelgen till den festliga helg ni har önskat er. En tid att få vara tillsammans med familj och vänner i glädje och inte bara dagar fulla av plikter.

Som brukligt bjuder vi på lite julinspiration även idag. Jul- Nyårskort (kanske till någon du inte har hunnit med eller just kommit på att du glömt i hastigheten före jul) kan fortfarande behövas. De julkort som vi presenterar idag har alla det gemensamt att något på kortet kommer från en förpackning av något slag.

Utan vidare dröjsmål ger vi oss i kast med dagens kortkavalkad ...


Jag har gjort ett skakkort där jag har använt en gammal förpackning till en rulle 3D-tejp. Jag har hällt i massa glitter, pärlor och "droppar" som skakas över ängelbilden.
Julkort av Kosepute



Julkort av Kosepute



Ett trappstegskort får bli vår julhälsing.
Här har jag använt 3dstickers, ni vet såna där söta som finns lite överallt. Dessa hade min mamma hittat i nån affär och köpt, så jag såg det som en utmaning att använda dem.

GOD JUL och ett gott hajigt år önskar MiaPuh & hajarna

Julkort av MiaPuh



Med det här julkortet vill jag önska alla inspiratörer och läsare av Skrotbokens blogg en riktigt GOD JUL! Jag använde en baksida av en förpackning från Prima som motivmatta, ett rött nät under som är från en förpackning med lök eller vitlök. Jag har också plattat ut två kapsyler från läskflaskor och satt i julbild och jultext och lagt på 3D-lack.
Julkort av Pippin



Jag har gjort ett julkort i lite murriga färger där tanken bakom är att det skall se lite gammaldags ut. Jag har klippt ut ett hjärta som liknar ett pepparkakshjärta ur en presentförpackning med hjärtan på.
Julkort av Kicken



Min moster älskar grisar, så när jag hittade den här flygande grisen i en annons visste jag på en gång att den skulle hamna på ett kort till henne.
Längst nere på kortet har jag en remsa från en förpackning krustader, stickersen är såna man fick gratis på posten för några år sen.
Ibland är det bra med lite budget pyssel.

Julkort av Samara



Jag har använt två olika förpackningar. Den vita lite bubbliga bården är pappret som finns mellan lagren på en chokladkartong och den stora "tagen" med vågiga kanter är från en förpackning med textilband. Motivet är en digitalstämpel som jag färlagt med promarers.
Jag önskar alla pysslare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt ÅR!

Julkort av Cissi



Julkort av Cissi



Jag har gjort en Diagonal Double Pocket Card för första gången, och det var galet lätt ärligt talat! Jag gjorde mitt av ett helt cardstock och mina tags är i grund och botten pappersstommen i blomförpackningar från ett stort företag. Dessa klädde jag in med mönstrat papper i samma serie som övriga kortet. Tomten, som är svensk =), är färgglad med mina Polychromo i lite dovare färger. Min textstämpel på den bakre tagen har jag embossat i chokladbrunt. Detta är det enda julkortet detta år som jag inte använt minirosor på!
Julkort av Mahlin78



Julkort av Mahlin78



Förpackningsmaterial före förvandling
Material till julkort av Mahlin78



Jag tog en blomförpackning från prima och kortade av, samt rundade till hörnen innan jag monterade den på min kortstomme. Eftersom pappret är ganska juligt i sig nöjde jag mig med att skriva en genomskinlig dymoremsa med min hälsning. Lite snöstärnor och stickles för att få till vinterkänslan!
Med detta vill jag önska god jul och gott nytt år till maxell och Bi som gör ett otroligt jobb med Skrotboken, tack för att ni orkar inspirera och utmana oss!! Såklart vill jag också önska Skrotbokens läsare och mina inspiratörskollegor en riktigt god jul!

Julkort av snorsk

maxell och jag tackar särskilt för den julhälsningen! =) Med så duktiga inspiratörer är det inte svårt att vara ansvariga för Skrotboken.


Julkort av snorsk



Ack, så tokigt det kan bli ...
Julkorten blev avklarade i tid och övriga julförberedelser tog vid. Inte fanns väl tanken på att tejpen/limmet hade tagit slut, medan vi höll på med korten, kvar i huvudet då heller. Många besök i olika affärer under senaste veckan men tanken på pysslet som bortblåst! Då vi i sista stund plötsligt inser att vi inte har hunnit med att göra just detta viktiga julkort, inser vi också att allt fästmaterial är slut. (Utom lim men det hinner inte torka): Jag menar som scrappare ... hur glömsk får man bli?! Dock ...

Ett mycket enkelt kort där Sam är idégivaren och där Bi har fått "uppdraget" att färdigställa själva kortet (medan Sam sover i väntan på Tomten) utifrån strikta direktiv. Ett mor-dotter projekt i absolut sista minuten!

Vår hälsning är dock inte mindre uppriktig då vi önskar alla inspiratörer och läsare en riktigt GOD JUL!

Julkort av Sam och Bi



En godispåse fastnade Sam för
Förpackningsmaterial till Sams julkort

Avslutningsvis en Nyårshälsning från Chruss


Ibland när man köper lite produkter så är de snyggt förpackade plus att de kan ha en ha en hårdare pappskiva med otroligt snygg mönster på -som ex den här från Prima.
Har stämplat nyårshälsningar,bubbel och raketer.
Tyvärr är inte fotot riktigt rättvist - det är milt ljusgrön botten och bas.

Nyårskort från Chruss

Med detta önskar alla inspiratörer på Skrotboken dig ...

EN RIKTIGT FRÖJDEFULL JUL!


Skrotbokens länkar
God Jul Julhälsning 2010
I dag är det dopparedagen Julhälsning 2009
God Jul Julhälsning 2008

0 kommentarer: